Skal vi tage en snak om dit brand?

Vores gode råd er gratis, og vores langsigtede samarbejder er værdiskabende.

Lav en personlig branding strategi

Lav en strategi for, hvordan du bedst iscenesætter din viden og fremstår som ekspert på dit forretningsområde.
Personlig branding strategi

Start med dig selv. For at lave en sammenhægende personlig branding strategi, er du først og fremmest nødt til at forstå, hvordan du adskiller dig fra andre, og hvordan du med din viden kan berige målgruppen. 

Siden 2017 har vi i PointTaken fokuseret intenst på personlig branding som vores primære forretningsområde. I det arbejde hjælper vi en række toneangivende profiler, som tæller alt fra erhvervsprofiler, politikere, meningsdannere, eksperter, forskere og forfattere til fremsynede virksomheder, organisationer og foreninger, som tror på, at de kan gøre sig bemærket ved sætte deres ansattes viden og holdninger i scene fremfor deres ydelser og produkter.

Når du vil arbejde strategiske med dit personlige brand er din første opgave at højne din egen selvbevidsthed. Det er nemlig hele udgangspunktet for at lave en personlig branding strategi.

For at dit personlige brand skal bidrage til, at du kan gøre dig gældende, skal det være troværdigt og skabe et autentisk billede målgruppen køber ind på. Den letteste måde at sikre det, er ved at tage afsæt i, hvad der driver dig? Hvilke styrker andre fremhæver hos dig? Samtidig skal du være skarp på, hvad du gerne vil opnå gennem dit personlige brand.

Den selvindsigt du får, skal være styrende for din strategi og være med til at identificere din niche, det du ved noget om og kan udtale dig begavet om, der samtidig understøtter din personlige vision.

Øvelsen være svær at lave alene og det er altid en god idé at få input fra andre, da din egen opfattelse af dig selv ikke altid sådan andre ser dig. Læs mere her, om hvordan vi hjælper profiler med at kortlægge deres brandfortælling. 

Personlig branding strategi – Lav en plan for, hvordan du sætter dit indhold i scene

Kortlæg, hvilke kontinuerlige indsatser, der bedst iscenesætter din viden og holdninger. Måske skal du på lave blogindlæg på LinkedIn, måske skal du pitche debatindlæg til medierne eller måske skal du noget helt tredje.  Lav en klar struktur for dit arbejde, så du er sikker på, at du får det gjort løbende. Det er nemlig hårdt arbejde, og der er ingen genveje, hvis du vil opbygge et stærkt personligt brand.

Personlig branding strategi – Giv dine digitale profiler en genopfriskning

Det kontinuerlige indhold du skaber, vil naturligt skabe øgede besøg af dine digitale profiler.

Måske har du et digitalt visitkort (eksempel), der fanger folk, som søger efter dit navn på Google, hvor du er i stand til at styre din fortælling. Den skal selvfølgelig spille sammen med det indhold du skaber og dit personlige brand.

Det samme gør sig gældende for din linkedin profil. Gennem LinkedIn Social Selling Index, kan du få et indblik i, hvordan din LinkedIn-profil performer, og hvilke optimeringsområder, der er her.

Få din score her: https://www.linkedin.com/sales/ssi 

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at tage fat i os.

Skal vi tage en snak om dine muligheder?

Vores gode råd er gratis, og vores langsigtede samarbejder er værdiskabende. 
Skriv dine oplysninger, så sender vi dig en mail med mulige tidspunkter for en samtale.

Casehistorier.

kontakt@pointtaken.dk

Skal vi tage en snak om dine muligheder? Book gratis samtale.

Vores gode råd er gratis, og vores langsigtede samarbejder er værdiskabende. Skriv dine oplysninger, så sender vi dig en mail med mulige tidspunkter for en samtale.