Skal vi tage en snak om dit brand?

Vores gode råd er gratis, og vores langsigtede samarbejder er værdiskabende.

Cookie- og privatlivspolitik

Introduktion

Når du besøger vores website, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:

 Personoplysninger

Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller ved køb.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: [  kontakt@pointtaken.dk  ]. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Udgiver
Websitet ejes og publiceres af:

[  PointTaken  ]
Vandtårnsvej 77]
[  2860 Søborg  ]
Telefon: [  53 82 38 30  ]
Email: [  kontakt@pointtaken.dk  ]

Datapolitik

 

PointTaken er dataansvarlig for de oplysninger, som opsamles om besøgende på vores hjemmeside og følgere på vores nyhedsbrev, og vi sørger for at behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med lovgivningen.

Vores kontaktoplysninger er:
PointTaken I/S
CVR-nr.:38540807
Vandtånsvej 77
2860 Søborg
kontakt@pointtaken.dk

Hvis PointTaken fungerer som databehandler på vegne af vores virksomhedskunder er PointTaken underlagt lovgivningen på området.

Vi behandler følgende personoplysninger
Når du bruger vores hjemmeside, opsamler vi data om dig for at kunne lave statistik, optimere funktionen til dig og målrette markedsføring:

– Din IP-adresse (anvendes til statistiske formål og remarketing).
– Dit operativsystem og browserversion (anvendes til optimering af den fremtidige brugeroplevelse på hjemmesiden).
– Vi placerer cookies på din enhed, herunder tredjeparts-cookies. Se vores cookiepolitik.
– Data videregives til tredjeparter som Google og Facebook for at få gennemført statistik eller målrette remarketing for PointTaken.

Når du samtykker til at modtage nyhedsbrev gemmer vi personoplysninger om dig. Vi gemmer følgende oplysninger:
– Navn
– E-mail.

PointTaken anvender webbaserede tjenester som Mailchimp, Google, Dropbox, Zapier til at håndtere data. Data gemmes på disse løsningers servere inden for EU eller inden for Privacy Shield samarbejdet og videregives ikke. Når vi udfører opgaver på vegne af vores kunder behandler vi kun personoplysninger, som den dataansvarlige har lovlig ret til at anvende, og som PointTaken er instrueret i at håndtere, fx:

– CRM-data som adresser
– Webstatistik
– Kundens data fra nyhedsbreve mv.

Når du benytter en kontaktformular på hjemmesiden

Når du benytter vores kontaktformular indsamler vi følgende oplysninger om dig:

– e-mailadresser
– telefonnr.

Disse oplysninger kan blive brugt til at tage kontakt via telefon eller e-mail, som angivet ved kontaktformularen. Ved brug af kontaktformularer antages det at du giver samtykke til dette.

Dine rettigheder
Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig, og du kan gøre indsigelse mod at vi behandler dem. Du kan også bede om at få dine data udleveret i et elektronisk format. Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, vi har registreret om dig. Du har ret til at få slettet de personoplysninger, vi har registreret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter vi alle oplysninger, som vi ikke efter lovgivning er pålagt at skulle gemme. Er behandlingen af personoplysninger baseret på et samtykke fra dig, har du ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder, at behandling herefter ophører, medmindre vi efter lovgivning er pålagt at skulle behandle personoplysningerne. 

Sikkerhed
Vi beskytter dine personoplysninger på følgende måde: PointTaken har vedtaget interne politikker for håndtering af data. PointTakens it-systemer har generelt et højt sikkerhedsniveau gennem bl.a. firewall, kryptering, beskyttelse af enheder, og vi tilpasser os løbende den aktuelle risikovurdering. Systemers drift og eventuelle angreb fra hackere eller virus overvåges løbende. I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.

Klageinstans
Du har mulighed for at klage over vores behandling af personoplysninger om dig til Datatilsynet. Se kontaktoplysninger og mere om klageadgang her: www.datatilsynet.dk

 


Har du brug for en databehandleraftale med PointTaken?

Som virksomhedsejer er du ansvarlig for de persondata, som du indsamler. Har du indsamlet persondata, som videresendes til PointTaken i markedsføringsøjemed, skal du som den dataansvarlige bruge en databehandleraftale med os. PointTaken kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle fejl og mangler i vores kunders politik om persondata. Det er til en hver tid virksomhedsejeren selv, som er ansvarlig for, at virksomheden lever op til gældende lovgivning.

Herunder kan du downloade en skabelon til en databehandleraftale som Datatilsynet har lavet

Download skabelon til databehandleraftale

kontakt@pointtaken.dk

Skal vi tage en snak om dine muligheder? Book gratis samtale.

Vores gode råd er gratis, og vores langsigtede samarbejder er værdiskabende. Skriv dine oplysninger, så sender vi dig en mail med mulige tidspunkter for en samtale.