Skal vi tage en snak om dit brand?

Vores gode råd er gratis, og vores langsigtede samarbejder er værdiskabende.

Lær, hvordan du arbejder med personlig branding.

Personlig branding er dit vigtigste indsatsområde, hvis du vil gøre dig gældende. Læs mere om, hvorfor vi mener, at personlig branding er så vigtigt og tre trin, der hjælper dig med at opbygge dit personlige brand.
Personlig Branding illustration af profil

Om du vil det eller ej, så har du et personligt brand – Og personlig branding er altafgørende for, i hvor høj grad du kan gøre dig gældende i din professionelle karriere. 

I PointTaken har vi siden 2017 fokuseret intenst på personlig branding. Vi arbejder med lang række toneangivende mennesker, der tæller alt fra erhvervsprofiler, politikere, meningsdannere, eksperter, forskere og forfattere til fremsynede virksomheder, organisationer og foreninger, der tror på, at de kan gøre sig bemærket ved sætte deres ansattes viden og holdninger i scene fremfor deres ydelser og produkter.

Selvom du allerede har et personligt brand, så er det ikke statisk. Det vil sige, at det udvikler sig. Og det er den udvikling, du skal tage kontrol over. Du skal styre dit personlige brand til at blive et værdifuldt aktiv, der sørger for, at mennesker, der ikke kender dig på forhånd har et klart billede af, hvad du kan, så du automatisk tiltrækker de rigtige professionelle relationer. 

Hvad er personlig branding?

Kort fortalt, er det dit omdømme. 

Dit brand formes i mødet med andre, når mennesker taler med dig, studerer din LinkedIn-profil, googler dig, besøger din hjemmeside, læser om dig i avisen, hører dig i radioen, ser dig i TV, deltager ved et af dine foredrag… Ja, du er med, der findes et hav af kommunikationskanaler, som er med til at forme dit omdømme. 

Er du i stand til at levere et konsistent og klart indtryk hos et bredt publikum på tværs af de forskellige kommunikationskanaler, hvor du demonstrerer den viden, du besidder, vil det åbne nye muligheder for dig. 

Tre trin, der hjælper dig med at arbejde med personlig branding

1. Personlig branding tip: Forstå dig selv, og find din niché.  

Spørg dig selv, hvad der driver dig? Hvilke styrker andre fremhæver hos dig? Og tænk over, hvad du gerne vil opnå. Brug selvindsigten til at identificere din niche, det du ved noget om og kan udtale dig begavet om, der samtidig understøtter din personlige vision.

Det er altid en god idé at få input fra andre, da din egen opfattelse af dig selv ikke altid sådan andre ser dig. Læs mere her, om hvordan vi hjælper profiler med at kortlægge deres brandfortælling. 

2. Personlig branding tip: Styrk dit digitale fundament

En undersøgelse fra 2012 viser, at 45% dengang googlede mennesker, inden de lavede forretninger med dem. Undersøgelsen viste også, 45% fandt noget i deres onlinesøgning, som var afgørende for, at de ikke lavede forretninger med personen. Samtidig tilkendegav 56%, at de var blevet styrket i deres beslutning om at gøre forretninger med en person på baggrund af deres søgning.

Det er nærmest utænkeligt, at det digitale baggrundstjek af potentielle professionelle samarbejdspartnere ikke sker i endnu højere grad i dag. Det giver derfor rigtig god mening, at arbejder med dine digitale platforme, som din LinkedIn-profil eller din personlige hjemmeside, hvor dine professionelle relationer kan få et indtryk af dit brand og blive styrket i deres beslutning om at lave forretning med dig.  

3. Personlig branding tip: Lav en plan for, hvordan du bliver mere synlig

Lav en plan for, hvilke kontinuerlige indsatser du skal udføre for at vise din viden og dine holdninger, der kan gøre din målgruppe klogere og manifestere dig som ekspert på felt. Bred dit content ud på mange platforme: din LinkedIn-profil, din hjemmeside, dit nyhedsbrev, pitch det til de traditionelle medierne. 

Når du har identificeret indsatserne og fundet ud af med hvilken frekvens indsatserne skal gentages, bør du lave en klar struktur for det kontinuerlige arbejde – Det er nemlig hårdt arbejde og der er ingen genveje, hvis du vil opbygge et stærkt personligt brand. En helt klar struktur for dit arbejde er derfor påkrævet.

God arbejdslyst!

Skal vi tage en snak om dine muligheder?

Vores gode råd er gratis, og vores langsigtede samarbejder er værdiskabende. 
Skriv dine oplysninger, så sender vi dig en mail med mulige tidspunkter for en samtale.

Casehistorier.

kontakt@pointtaken.dk

Skal vi tage en snak om dine muligheder? Book gratis samtale.

Vores gode råd er gratis, og vores langsigtede samarbejder er værdiskabende. Skriv dine oplysninger, så sender vi dig en mail med mulige tidspunkter for en samtale.